- ZMIANYW FUNKCJONOWANIU KOMUNIKACJI PODMIEJSKIEJ
- linie nr 312, 320, 321, 323, 341, 342 i 348 kursują wg rozkładu roboczego;
- linia nr 322 kursuje według rozkładu sobotniego,
- linie gminne nr 388, 392, 394, 396 oraz 397 są zawieszone;
Przypominamy, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację nie korzystają z biletów okresowych ZTM, mogą dokonać ich zwrotu i wnioskować o zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zakupem.
Zwrot – zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM – dotyczy:
- całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu,
- kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął.
ZTM rekomenduje, żeby wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można składać za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA, ale także można taki wniosek przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA.
W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, ma który ma być dokonany zwrot. Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM.
- ZMIANY W KURSOWANIU POCIĄGÓW KOLEI WIELKOPOLSKICH
Ze względu na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego oraz dodatkowych ograniczeń, niezbędnych do powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 oraz w związku ze znacznym spadkiem ilości podróżnych korzystających z usług Kolei Wielkopolskich w terminie od 23 marca do 10 kwietnia br. wprowadzone zostaną ograniczenia w kursowaniu pociągów. Na każdej linii, na której połączenia obsługują Koleje Wielkopolskie zachowana zostanie minimalna liczba połączeń umożliwiająca dojazd do/z pracy.
Od dnia 23 marca zawieszone zostaje kursowanie następujących pociągów:
Linia Poznań Główny – Wągrowiec:
77395/4 Poznań Główny 7:24 – Wągrowiec 8:39
77608/9 Poznań Główny 10:30 – Wągrowiec 11:49
77618/9 Poznań Główny 11:53 – Wągrowiec 13:23
77497/6 Poznań Główny 21:16 – Wągrowiec 22:26 – będzie kursował w soboty i niedziele
77730/1 Poznań Główny 23:30 – Wągrowiec 0:33
77202/3 Wągrowiec 3:57 – Poznań Główny 5:00
77114/5 Wągrowiec 6:31 – Poznań Główny 7:30
77600/1 Wągrowiec 10:01 – Poznań Główny 11:07
77426/7 Wągrowiec 10:43 – Poznań Główny 11:51 – będzie kursował w soboty i niedziele
77438/9 Wągrowiec 12:42 – Poznań Główny 13:45 – będzie kursował w soboty i niedziele
77442/3 Wągrowiec 13:46 – Poznań Główny 14:51– będzie kursował w soboty i niedziele
Koleje Wielkopolskie informują, że od 30 marca do 10 kwietnia 2020 roku ograniczone zostanie kursowanie kolejnych pociągów.
77416/7 Poznań Główny 8:46 – Wągrowiec 9:59
77116/7 Poznań Główny 15:53 – Wągrowiec 16:47
77674/5 Poznań Główny 19:00 – Wągrowiec 20:02
77426/7 Wągrowiec 10:43 – Poznań Główny 11:51
77662/3 Wągrowiec 17:54 – Poznań Główny 19:02
77688/9 Wągrowiec 20:48 – Poznań Główny 21:51
Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. informuje, że Podróżnym, którzy w związku z wdrożeniem nadzwyczajnych rządowych rozwiązań, zamierzają zrezygnować z przejazdów pociągami uruchamianymi przez Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe odcinkowe (tygodniowe, miesięczne lub kwartalne) oraz wg oferty BUS – TRAMWAJ – KOLEJ, zakupione w kasie biletowej, pociągu lub biletomacie najpóźniej 13 marca 2020 r., ważne na przejazdy 12 marca i później, jest dokonywany w odstępstwie od obowiązujących terminów (tzn. nawet po upływie odpowiednio: pierwszego, dziesiątego lub trzydziestego dnia terminu ważności biletu), bez potrącenia odstępnego, proporcjonalnie do czasu, w jakim nie mogły one być wykorzystane.
W przypadku Podróżnych, którzy nabyli bilety okresowe odcinkowe (tygodniowe, miesięczne i kwartalne) za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży tj. za pośrednictwem strony www.biletywielkopolskie.pl , zwroty należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety, będą dokonywane na drodze reklamacji bez potrącania odstępnego, proporcjonalnie do czasu, w jakim nie mogły one być wykorzystane. Powyższe dot. biletów zakupionych najpóźniej 13 marca 2020 r., ważnych na przejazdy 12 marca i później.
W przypadku zwrotu biletu okresowego (tygodniowego, miesięcznego, kwartalnego, strefowego BTK) zakupionego w kasie biletowej, pociągu lub biletomacie dokonywanego w trybie reklamacyjnym prosimy do wniosku dołączyć oryginał tego biletu.